0
0

بهترین روش یادگیری سریع زبان انگلیسی بصورت اصولی

565 بازدید

در این مطلب بهترین روشهای یادگیری زبان انگلیسی طبق متدهای جدید معتبرترین موسسات آموزش زبان در دنیا را معرفی می کنیم. همچنین بهترین منابع یادگیری را به صورت رایگان جهت دانلود قرار داده ایم.

۱- یک هدف تعیین کنید

برای داشتن شور و اشتیاق، باید یک دلیل قانع کننده برای یادگرفتن زبان داشته باشید. قبول شدن در یک امتحان، دلیل به اندازه ی کافی قانع کننده ای نیست. همچنین پیدا کردن یک کار هم دلیل کافی نیست. به یک دلیل بزرگ برای انجام اینکار نیاز دارید. اگر مشوق شما میتواند پول باشد، تصور کنید که زبان انگلیسی چگونه میتواند شما را پولدار کند. خانه رویایی، ماشین رویایی و زندگی رویاییتان را تجسم کنید. اگر عشق محرک شماست، تصور کنید که چه انسان های فوق العاده ای را میتوانید در دیگر کشورها ملاقات کنید. به رابطه با خارجی های زیبا و جذاب فکر کنید! دلیل تان را بر روی یک کاغذ بزرگ بنویسید و در اتاق تان بچسبانید.

۲- خواندن و گوش کردن به زبان

وقتتان را برای تلاش جهت صحبت کردن و گرامر و لغت هدر ندهید، به جایش سعی کنید بیشتر وقتتان را برروی گوش کردن (listening) و خواندن متون (reading) بگذارید. این یک راه سریعتر و کارامدتر برای تسلط بر زبان انگلیسی است. همیشه یک کتاب انگلیسی با خود به همراه داشته باشید و بخوانید. همچنین به داستان های کوتاه، درس های تصویری و مقاله های صوتی گوش کنید. اینها درس های قدرتمندی هستند و به شما کمک میکنند که سریعتر یاد بگیرید. باید رمان های انگلیسی آسان بخوانید، میتوانید از رمان های انگلیسی زیر شروع کنید. به طور کامل وقتتان را برای خواندن کتاب های درسی هدر ندهید

۳- حداقل روزانه ۴ ساعت تمرین

برای اینکه در عرض ۲-۳ ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان تمرین کنید. بهتر است ۱ ساعت لغت بخوانید، ۱ ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ۲ ساعت انگلیسی گوش کنید و ۲ ساعت متن های انگلیسی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر بیشتر روی مکالمه تمرکز کرده اید، گوش کردن را بیشتر انجام دهید؛ اما نگران نباشید چون خواندن هم به توانایی صحبت کردنتان کمک میکند. برای بعضی ها ۲ ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافی است؛ اما اگر میخواهید خیلی سریع به زبان مسلط شوید، بهتر است از روش ما استفاده کنید.

۴- استفاده از موسیقی های مخصوص

حقیقات جدید نشان داده است که هنگام مطالعه، سکوت کردن یا گوش دادن به موسیقی تمرکز را بالا می برد، بسیاری معتقدند بازی کردن و گوش دادن به نوع خاصی از موسیقی ” مانند این موسیقی ها ” می تواند به زبان آموزان برای بکار بردن بخشی اضافی از مغزشان به آنها کمک کند. برای این کار باید از موسیقی به عنوان صدای پس زمینه استفاده کنید یعنی ولوم را در حد ۱ یا ۲ نگه دارید و سپس زبان تمرین کنید.

۵- زمان بندی درست مطالعه

  1. اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید
  2. پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می ماند.
  3. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود!
  4. پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار

۶- تفسیر و خلاصه نویسی کنید

این روش یکی از جدیدترین متدهای کشف شده مطالعه زبان در سالهای اخیر است که یادگیری و سرعت یادگیری را به طرز بی نظیری افزایش می دهد. برای این کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید، در حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی راجب آن پاراگراف ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید. همیشه در جزوه تان یک جای خالی کنار یادداشت هایتان بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را بنویسید. بعدها هنگام مطالعه مجدد همزمان همان پاراگراف و ۳-۴ خط خودتان را هم مرور کنید تا تاثیر آن را به وضوح ببینید!

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://imelal.com/?p=1574
اشتراک گذاری:
shimasalari@0921
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد بهترین روش یادگیری سریع زبان انگلیسی بصورت اصولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.