0
0

۱۳ تا از بهترین فیلم های تاریخ برای تقویت زبان انگلیسی (مبتدی-متوسط)

594 بازدید

یادگیری زبان انگلیسی از طریق سرگرمی و با کمک فیلم و سریال بسیار راحت تر می باشد. اما اینکه کدام فیلم ها یا سریال ها برای یادگیری بهتر هستند تفاوت زیادی ایجاد می کند. در این مطلب به کمک معتبرترین وب سایت های آموزش زبان و کمک گرفتن از نظرات کاربران مختلف در فضای جهانی وب، حدود ۲۰ فیلم و سریال عالی جهت یادگیری یا تقویت زبان انگلیسی برای سطح مقدماتی تا متوسط به شما پیشنهاد می کنیم.

نکته مهم: دقت کنید که اگر می خواهید زبان انگلیسی را برای صحبت و مکالمه های پرکاربرد یاد بگیرید، بسیاری از فیلم های جدید به کار شما نخواهند آمد، زیرا پر از اصطلاحات غیرکاربردی و نامرسوم هستند. در فیلم ها و سریال های قدیمی تر اما، اکثر مکالمات نه تنها به زبان انگلیسی رایج بلکه بسیار ساده و قابل فهم تر می باشند، در عین اینکه به دلیل سرعت پایین تر اتفاقاتی که در فیلم ها می افتد یادگیری آنها راحت تر است.

نکات مهم قبل از یادگیری با کمک فیلم:

در واقع باید گفت سطح این فیلم ها را متناسب با سطح شما انتخاب کرده ام و  با دیدن آن ها اذیت نمی شوید و حتما تا آخر فیلم را تماشا خواهید کرد. با دیدن این فیلم ها علاوه بر این که تعداد زیادی واژه و اصطلاح یاد می گیرید، با نکات ریز اخلاقی و فرهنگی کشورهای انگلیسی زبان آشنا می شوید. بهتر است بگویم اگر می خواهید مهارت شنیداری خود را تقویت کنیدو به نوعی خودتان را به انگلیسی ها متصل کنید بهترین راه این است که به تماشای فیلم های انگلیسی بنشینید.

  • این فیلم ها را فقط با زیرنویس زبان انگلیسی ببینید (اگر واقعا مبتدی هستید بار اول با زیرنویس فارسی ببینید)
  • هر فیلم را حداقل ۲ بار تماشا کنید. برای بار دوم فیلم را بدون زیرنویس ببینید (اگر واقعا مبتدی هستید بار دوم با زیرنویس انگلیسی ببینید)
  • واژه ها و جملاتی که بیشتر استفاده می شود را یادداشت کنید و بعدا مطالعه نمایید
  • به زبان بدن و نحوه ادای کلمات و آواها دقت کنید. سعی کنید قسمت هایی از فیلم را pause کنید و جملاتی که در فیلم گفته شده را خودتان با صدای بلند تکرار کنید
  • به زبان شخصیت ها دقت کنید: به روشی که واژگان، دستور و عبارات به کار گرفته می‌شوند گوش دهید.
  • به افراد دقت کنید: به لهجه‌ها و زبان عامیانه به‌دقت گوش دهید. تفاوت را میان روشی که مردم حرف می‌زنند تشخیص دهید، و در مورد جایگاهشان در جامعه چه چیزی به شما می‌گویند. به‌بیان‌دیگر، چه کسی انگلیسی به‌صورت حرفه‌ای حرف می‌زند؟ چه کسی عامیانه صحبت می‌کند؟ این می‌تواند به شما در مورد خیلی چیزها از مردم و فرهنگشان یاد بدهد.
  • فیلم های ساده تر و جذاب تر را انتخاب کنید: اگر فیلم ها و دیالوگ های آنها دشوار باشد، یادگیری شما با مشکل مواجه می شود زیرا به دلیل سرعت بالای صحبت، لغات و عبارات ناآشنا و عدم یادگیری، دلسرد خواهید شد.
  • ترجیحا یک دیکشنری داشته باشید: روی گوشی خود، یک دیکشنری آفلاین (پیشنهاد ما گوگل ترنسلیت آفلاین) نصب کنید و لغات یا جملاتی که بیشتر استفاده می شوند و شما معنای آنها را متوجه نمی شوید جستجو کنید (اگر آنها را روی کاغذ بنویسید که چه بهتر!)

اگر هیچ کدام از موارد بالا را هم انجام ندهید اشکالی ندارد چون این فیلم ها بصورت ناخودآگاه مطالب مهمی را به شما آموزش می دهند؛ اما رعایت موارد بالا میزان یادگیری تان را افزایش می دهند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://imelal.com/?p=3931
اشتراک گذاری:
shimasalari@0921
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد ۱۳ تا از بهترین فیلم های تاریخ برای تقویت زبان انگلیسی (مبتدی-متوسط)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.