0
0

آزمون های بین المللی

544 بازدید

آزمون های بین المللی

 

اگر به مهاجرت فکر میکنید باید شرکت در یکی از آزمون های بین المللی را در بر اساس هدف مهاجرت خود در نظر بگیرید. یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد در مهاجرت انتخاب و شرکت در یکی از این آزمون های سنجش مهارت زبانی (proficiency test)است. این آزمون ها به هدف سنجیدن چهار مهارت اصلی زبانی شما یعنی اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ هستند. ابتدا باید هدف مهاجرت خود را مشخص کنید و سپس برای شرکت در یکی از این آزمون ها اقدام کنید. این را در نظر بگیرید که بدون آمادگی لازم نمیتواند نمره ی قابل قبولی را برای ارائه به مرکز مورد نظر کسب کنید لذا باید در مرحله ی اول برا بالا بردن سطح زبانی خود در کلاس های مناسب زبانی شرکت کنید.

خوشبختانه برای تمامی این موارد،طیف گسترده ای از آزمون های زبان انگلیسی مناسب در دسترس شما وجود دارد.بسیاری از این تست ها در سراسر جهان شناخته شده اند، در حالی که دیگر آزمون ها ویژگی های خاصی از دانش و مهارت انگلیسی شما را بررسی می کنند.در ادامه این مطلب، نگاهی دقیق تر به برخی از مهم ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی خواهیم داشت.

آزمون ایلتس (IELTS):

 

آزمون آیلتس مخفف عبارت (International English Language Testing System) به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است.این آزمون به عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سراسر جهان شناخته می شود. برخلاف سنت آمریکایی تافل، از بریتانیا سرچشمه گرفته و یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان به شمار می‌رود که در هر دو روش متداول مهاجرتی، کاری و تحصیلی، کاربرد دارد. هر سال حدود دو و نیم میلیون نفر در 140 کشور مختلف در این آزمون شرکت می‌کنند. داشتن مدرک آیلتس جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی برای کار و تحصیل، می‌تواند آینده شغلی و تحصیلی آسان تری را برایتان رقم بزند.

دو نوع آزمون آیتلس داریم: آزمون عمومی ((General و آکادمیک Academic training)) که هر کدام مقاصد و کاربرد خاصی دارند.شما باید نوع آزمون را با توجه به هدف خودتان انتخاب کنید.نمره این آزمون بین 0 تا 9 است و معیار نمره ‌دهی بر اساس چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی شنیدن (Listening)، خواندن (Reading)، صحبت کردن (Speaking) و نوشتن (Writing) است. نتایج آزمون آیلتس به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت و هزینه آزمون 215 دلار است.

 

مراحل آزمون آیلتس:

 

در آیلتس، چهار مرحله وجود دارد: گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. آزمونهای اسپیکینگ و لیسنینگ در هر دو نوع آیلتس عمومی و کادمیک یکسان است، اما آزمونهای خواندن و نوشتن متفاوت است.

گوش دادن (Listening): این مرحله دارای 40 سوال در 4 بخش و زمان آن حدوداً ۳۰ دقیقه است.دو بخش اول، مکالمه بین دو یا چند نفر است و شامل موضوعاتی اجتماعی می باشد.دو بخش دوم، یک مکالمه حداکثر چهار نفره و یک کنفرانس است و شامل موضوعاتی دانشگاهی می باشد.

مکالمه (Speaking): آزمون مکالمه، یک آزمون به صورت گفتار رو در رو می‌باشد و شامل سه بخش است. زمان آن بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه است.در بخش اول باید به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی و علایق خود جواب دهید به مدت 4 الی 5 دقیقه.در بخش دوم باید به مدت ۲ دقیقه در مورد موضوعی که به شما داده می‌شود صحبت کنید و در بخش سوم به مدت ۴ تا ۵ دقیقه با مصاحبه ‌کننده صحبت خواهید کرد. موضوع مکالمه شما موضوعی است که در بخش دوم به آن پرداخته ‌اید

خواندن (Reading):

 

آیلتس General:

 

دارای 40 سوال است.بخش اول سوالات مربوط به امور روزمره اجتماعی است. بخش دوم مربوط به جزوات آموزشی،قرارداد و مسائل شغلی است. بخش سوم شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی است. زمان آزمون ۶۰ دقیقه است.

 

آیلتس Academic Training:

 

در 40 سوال این آزمون، متون جنبه علمی دارند.حداقل یکی از سه متن، نوشتاری استدلالی است.در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد، لغت نامه ای کوتاه نیز همراه آن خواهد آمد. زمان این بخش نیز ۶۰ دقیقه است.

نوشتن (Writing):

 

آیلتس General: در این آزمون باید برای دو موضوع مطلب بنویسید.موضوع اول شما می تواند از بین این موارد انتخاب شود: شکایت نامه، نامه درخواست اطلاعات، نامه درخواست کار، نامه شخصی، نامه رسمی اداری و بهتر است 20 دقیقه از زمان خود را صرف آن کنید.

درموضوع دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کنید و بهتر است 40 دقیقه از زمان خود را به آن اختصاص دهید.

آیلتس Academic Training: در این آزمون نیز باید برای دو موضوع انشاء بنویسید:در موضوع اول (Task 1) باید در مورد جدول یا نموداری که به شما داده شده‌است، توضیح دهید.بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید. در موضوع دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کنید و بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید

 

نمره دهی آزمون آیلتس (IELTS):

 

نمره این آزمون بین 0 تا 9 است و حداقل نمره ای که برای اخذ پذیرش تحصیلی نیاز دارید، بین 6.5 تا 7 متغیر است.

 

آزمون تافل(TOFEL):

 

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی است، یکی از آزمون های بسیار مهم و معتبر زبان انگلیسی است که هر ساله تعداد زیادی از دانشجوهای ایرانی در مراکز مختلفی در سراسر ایران در آن شرکت می کنند.این آزمون توسط مؤسسه ای‌تی‌اس (ETS) در دو نوع کاغذی(Pbt)  و اینترنتی(Ibt)  برگزار می‌شود و بیش از 11000 دانشگاه و موسسه در بیش از 150 کشور آزمون تافل را معتبر می دانند. از سال ۱۹۶۴ که آزمون تافل برای اولین بار برگزار شد تا به اکنون نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند. مدرک آزمون تافل تنها دو سال اعتبار دارد و تنها دارای آزمون آکادمیک است. هزینه آزمون تافل.(225 دلار) این آزمون هر چهار مهارت زبان انگلیسی را اندازه گیری می کند و تقریباً 3 ساعت طول می کشد تا تکمیل شود. آزمون (Pbt) تافل بخش مصاحبه گفتاری را ندارد و در مقیاس دیگری امتیاز می گیرد.

 هر یک از چهار بخش (خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن) از 0 تا 30 و با نمره کلی 0 تا 120 برای کل آزمون نمره گذاری شده است. نمرات رسمی شما تقریباً 6 روز پس از شرکت در آزمون در دسترس شما خواهد بود و به مدت 2 سال معتبر خواهد بود.

اگر به هر دلیلی نمره ی مناسب دانشگاه یا سازمان مورد نظر خود را کسب نکردید یا فقط می خواهید نمره بهتری بگیرید، می توانید 3 روز بعد از دیدن نایج آزمون خود دوباره ثبت نام و شرکت کنید. تعداد دفعات ثبت نام در این آزمون نامحدود است. نمرات TOEFL توسط بیش از 11000 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در بیش از 150 کشور جهان، از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، ایالات متحده، انگلستان و سراسر اروپا و آسیا پذیرفته شده است.

 

آزمونPTE:

 

PTE (Pearson Language Tests) یک امتحان مبتنی بر رایانه است که قابلیت های انگلیسی شما را در چهار سطح صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن ارزیابی می کند و توسط بسیاری از دانشگاه ها، کالج ها و دولت های سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. انگلستان، ایالات متحده، استرالیا و نیوزلند و معتبرترین دانشگاه های جهان مانند استنفورد، هاروارد و کالج امپریال PTE را می پذیرند.همچنین برای مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور توسط اداره مهاجرت استرالیا تأیید شده است. بنابراین می توانید نمره خود را بگیرید و در دانشگاه ها یا کشورهایی که مایل به مهاجرت هستید پذیرفته شوید.

محل برگزاری آزمون PTE در پنجاه کشور مختلف دنیاست که متاسفانه شامل ایران نمی‌شود.این آزمون در کشور ترکیه با هزینه ۸۸۰ لیر برگزار می شود.

علاوه بر این ،نمره دهی و سطح بندی PTE بسیار عادلانه و سازگار است، به ویژه در بخش های صحبت کردن و نوشتن. بنابراین اگر زبان آموزی هستید که در کسب نمره نوشتن یا صحبت کردن در سایر امتحانات انگلیسی مشکل دارید و یا با مصاحبه حضوری راحت نیستید، این امتحان می تواند برای شما بسیار جذاب باشد زیرا کاملا مبتنی بر رایانه است.

این آزمون در سه نوع PTE Academic ، General و   young learner testبرگزار می شود و کل آزمون دو ساعت و نیم طول می کشد تا تکمیل شود.

آزمون دولینگو:

 

آزمون دولینگو (Duolingo English Test :DET) یک آزمون تطبیقی (Adaptive) مبتنی بر کامپیوتر است که میزان مهارت زبان انگلیسی شما را مورد سنجش قرار می دهد. (Duolingo) یک وب سایت و برنامه تلفن همراه آمریکایی برای آموزش زبان و همچنین یک آزمون ارزیابی مهارت های دیجیتالی است. در طول دو سال گذشته بیشتر از 500 دانشگاه و کالج در سراسر دنیا داشتن مدرک آزمون دولینگو (Duolingo) را به عنوان یکی از شرایط پذیرش داوطلبان قرار داده‌ اند.هزینه آزمون انگلیسی دولینگو ۴۹ دلار آمریکا است که هر فردی با پرداخت این مبلغ ۱ بار می تواند در آزمون مورد نظر شرکت کند. امکان شرکت در این آزمون در طول یک ماه، دو بار می باشد.

 

آزمون GRE:

 

آزمون GRE Graduate Records Examination یک آزمون استاندارد است که برای بسیاری از مدارس تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده و کانادا و تعداد کمی در سایر کشورها مورد نیاز است و هدف آن سنجش استدلال کلامی، استدلال کمی، نوشتن تحلیلی و مهارت های تفکر انتقادی است که در طول یک دوره طولانی یادگیری به دست آمده است.این آزمون معمولاً برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز است. محتوای GRE شامل بخشهای خاصی از جبر، هندسه، حساب و واژگان است. آزمون عمومی GRE به عنوان یک امتحان مبتنی بر رایانه ارائه می شود که در مراکز تست و موسسه ای تحت مالکیت یا مجاز Prometric انجام می شود و دارای ۳ قسمت درک واژگان (verbal section)، ریاضیات (quantitative section) و قسمت نوشتاری تحلیلی (analytical writing section) می‌باشد.

 

آزمون :GMAT

 

آزمون GMAT The Graduate Management Admission) Test) یک آزمون تطبیقی ​​کامپیوتری (CAT) است که مدارس تجاری از آن به عنوان معیاری برای پذیرش در طیف گسترده ای از برنامه های مدیریت تحصیلات تکمیلی، از جمله MBA، کارشناسی ارشد حسابداری، برنامه های کارشناسی ارشد امور مالی و سایر موارد استفاده می کنند. آزمون جی مت ((GMAT برای ارزیابی برخی مهارت های تحلیلی، نوشتاری، کمی، زبانی و خواندن به زبان انگلیسی طراحی شده.سایت رسمی آزمون GMAT یک نرم ‌افزار رایگان را جهت آمادگی برای شرکت در آزمون، در اختیار متقاضیانی که در سایت آزمون ثبت نام کرده‌اند قرار می‌دهد. در واقع، این نرم‌افزاری است که برای آزمون واقعی از آن استفاده می‌گردد، بنابراین می‌توان آن را نوعی شبیه ساز برای آزمون واقعی در نظر گرفت. شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند از منابع گوناگون موجود در سایت QS LEAP بهره‌مند شوند.

این ازمون ها معتبرترین ازمون های بین المللی هستن که شما میتوانید با انتخاب یکی ار اینها برای مهاجرت اقدام کنید. در نظر داشته باشید که برای شرکت در این ازمون ها میباست دانش زبان خود را تا حد مطلوبی تقویت کنید که بتوانید نمره ی قابل قبول خود را کسب کنید.

گرد آورنده یونس میرزایی مدرس زبان انگلیسی و آیلتس

آموزشگاه زبان های خارجی ملل

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://imelal.com/?p=3257
اشتراک گذاری:
Melal EFL Team
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد آزمون های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.